گلاب آدینه: فیلمنامه بسیار خوب «آبجی» من را به حضور در این فیلم ترغیب کرد/ قصهای ابدی که تکراری نمیشود
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۳۶۷۵
گلاب آدینه میگوید زمانی که فیلمنامه «آبجی» را خوانده، متوجه شده است که با فیلمنامه بسیار خوبی روبهروست و همین موضوع انگیزهای برایش ایجاد کرده است که پیشنهاد بازی در «آبجی» را بپذیرد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی موسسه «هنروتجربه»، گلاب آدینه بازیگر فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفیزاده که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده رفته است، درباره چگونگی آشنایی خود با مرجان اشرفیزاده کارگردان و حضور در این فیلم سینمایی گفت: خانم مرجان اشرفیزاده فیلمنامه را برایم فرستاد و زمانی که آن را خواندم، متوجه شدم با فیلمنامه بسیار خوبی روبهرو هستم همین موضوع انگیزهای برایم ایجاد کرد که پیشنهاد بازی در «آبجی» را بپذیرم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازیگر «آبجی» ادامه داد: از سوی دیگر من خواهری داشتم که در اثر ضایعهای در کودکی اصطلاحا عقب مانده ذهنی بود پس با تمام آنچه که در فیلمنامه «آبجی» آمده بود، آشنا بودم چراکه تجربههایی در این زمینه داشتم و حتی توانستم تجربههایم را به مرجان اشرفیزاده نیز منتقل کنم.
آدینه با اشاره به اینکه در اولین قرار ملاقات با مرجان اشرفیزاده خواهرش را نیز همراه خود برده بوده است، مطرح کرد: زمانی که همراه با خواهرم وارد دفتر این کارگردان شدیم و او را دیدیم، به ایشان گفتم: «سلام خانم اشرفیزاده این هم آبجی من». به یاد دارم خانم مرجان اشرفیزاده هم تعجب کرد و به نوعی شگفت زده شد که چگونه انقدر همه موارد با هم یکدست و هماهنگ شده بود و پیش میرفت حتی باید بگویم شاید نام فیلم نیز از همین قرار ملاقات انتخاب شد.
این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه خواهرش را مدتی است که از دست داده است، یادآور شد: هر زمان صحبت از «آبجی» میشد، خواهرم میگفت من نقش «آبجی» را ایفا میکنم که قسمت نشد.
آدینه با اشاره به اینکه بسیاری از جزییات داستان در فیلمنامه نوشته شده بود، درباره تعامل با کارگردان برای ایفای نقش خود عنوان کرد: طبق تجربهای که من داشتم جزییاتی را به کارگردان منتقل میکردم و در تعامل با هم از آن استفاده میکردیم.
بازیگر «آبجی» در پاسخ به این پرسش که یکی از جزییاتی که در «آبجی» بدان پرداخته شد چه بود، تصریح کرد: به عنوان مثال سکانسی که در فیلم از تعویض لباس زیر صحبت به میان میآید، ما در تعامل با کارگردان بدان رسیدیم.
وی افزود: بسیاری از نکات به دلیل آنکه برای خود مرجان اشرفیزاده هم قابل لمس بود در فیلم لحاظ شد در حقیقت با کارگردان تعامل بسیار خوبی داشتیم چراکه من با لحظه لحظه این شخصیت و زندگی آشنا بودم و طبیعتا پیشنهادهایم پذیرفته میشد البته در لحظههای حساسی که کارگردان به من میگفت فلان کار را انجام بده به ایشان میگفتم شما انجام بدهید تا من متوجه شوم در عمق ذهن شما چه میگذرد.
آدینه با اشاره به اینکه در این فیلم سینمایی خود را کاملا در اختیار خانم مرجان اشرفیزاده به عنوان کارگردان «آبجی» گذاشته بود، اظهار کرد: در حقیقت من جزو آن دسته از بازیگرانی هستم که خود را به دست کارگردان میسپارم و اگر ببینم با کارگردانی همسو نیستم وارد کار و بازی نمیشوم چراکه فیلمساز دوست دارد راه خودش را برود و من به عنوان بازیگر نیز همین طور به همین دلیل بازیگری کمکار هستم.
بازیگر «آبجی» با بیان اینکه موضوع این فیلم سینمایی بومی نیست و مربوط به نقطه یا کشور خاصی نمیشود، مطرح کرد: موضوع این فیلم سینمایی جهانی و تا زمانی که بیماریهای این چنینی ریشهکن شود، ابدی است حتی اگر این فیلم سینمایی را ۲۰۰ سال دیگر هم به نمایش بگذارند، جذابیت خودش را دارد و آزار دهنده نیست.
وی با اشاره به اینکه کارگردان «آبجی» فیلم را از روی دغدغهاش ساخته است، گفت: خانم مرجان اشرفیزاده «آبجی» را نه بر اساس سلیقه عام روز بلکه بر اساس مشغله ذهنیاش ساخته و احساس کرده است باید این فیلم را بسازد همچنین از روز اول به این موضوع واقف بوده است که حتی اگر اثری بسیار استادانه و ماهرانه تولید کند، در این دوره و زمانه و در ایران مخاطب عام نخواهد داشت.
به گفته آدینه، فیلم «آبجی» که مقام مادر را یادآوری میکند و محترمانه ساخته شد، اثری خوب است که ۲ ماه فیلمبرداری آن به خوبی و با آرامش گذشت که این موضوع نشات گرفته از آرامش خود کارگردان است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مخاطبان سینما میخواهند با آرامش در کنار خانواده اثری را تماشا کنند که تعداد زیادی از مردم با موضوع آن دست به گریبان هستند که در عین حال آزاردهنده نیست و مخاطب را با روحیه خوبی به فکر وا میدارد، میتوانند فیلم «آبجی» را در سینماهای هنروتجربه تماشا کنند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: گلاب آدینه فیلم آبجی قصه ابدی فیلم سینمایی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامیخریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم های دینی شامل همه فیلم ها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … میشود، به خبرنگار مهر گفت: اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم میشویم مثلاً یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ میگیرد اما هیچیک از این فیلم ها از گستره فیلم دینی خارج نمیشوند و تقریباً اکثر آثار اینگونهاند.
مهر نوشت: این کارگردان با اشاره به اینکه شیوههای مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلمها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلاً یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد اما کاراکتر فیلم در جایی احساس میکند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش میدهد. از این رو شیوه های مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.
وی درباره ویژگیهای یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست ولی تبلیغ دین هم در آن دیده میشود مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز میخواند. به نظرم فیلمسازها باید به مواردی از این دست توجه کنند.
کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایت های خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جاهای مختلفی فیلم میسازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در اینجا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلمها نیستیم و اول دل فیلمساز را میخریم.
لطیفی در پایان درباره فعالیت های اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمی ها میگفتند «صداش در میاد نگران نباشید» اما فعلاً زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901607